Lezer reviews: Failliet, mooier wordt het niet.

Dat bezieling zo sterk is!

“Een dappere vrouw bang om failliet te gaan, komt uiteindelijk de realiteit onder ogen en laat het leven van zekerheden los om haar kunstenaarshart te kunnen volgen. Mooi dat bezieling zo sterk is! Inspirerend om te lezen hoe Tessa de hobbels op het pad naar het onbekende neemt. Een boek met een lach en een traan, die je niet weg wilt leggen, maar in 1 keer uit leest.” – Sandra, Den Haag

Simpelweg geweldig!

“Tessa beschrijft op een zeer aanstekelijke toon de hoogte- en dieptepunten van het ondernemersbestaan. Door de vele gebeurtenissen die met veel humor worden beschreven is dit boek een enorme aanrader. Soms blijkt je grootste droom een nachtmerrie maar het verhaal stopt daar niet. De nachtmerrie bleek de uiteindelijke impuls om te doen wat Tessa werkelijk wilde en dat geeft de lezer stof tot nadenken! Ik heb genoten van het verhaal maar ook van de achterliggende gedachte dat doorzetten je uiteindelijk kan brengen waar je moet zijn!” – Linda Creemers, Amsterdam

Kleurrijk en oprecht

“Een mooi en eerlijk boek van een warmhartig en goedwillend mens en ondernemer in een zielloze zakenwereld. Mooi om te lezen hoe ze strijdt en uiteindelijk haar harnas afgooit. Om eindelijk te kiezen om haar eigen kleuren in volle glorie te gaan leven. Met haar persoonlijke verhaal laat Tessa je voelen en herinneren waar het ons toch allemaal uiteindelijk om gaat: onszelf en ons hart. Een aanrader!” – David Schat, Apeldoorn

Eind goed, al goed!

Leuk boek. Leest makkelijk. En dat terwijl Tessa steeds dieper in de ellende komt. Ik moest echt weten hoe het afliep en heb het dus in een keer uitgelezen. Blij dat het uiteindelijk goed gekomen is. Kijk uit naar het vervolg.” – Frank, Haarlem

Hét inspirerendste ondernemersverhaal van 2017

“Het inspirerendste ondernemersverhaal van 2017. Eerlijk en uit het leven gegrepen. Tessa geeft ons een ontwapenende inkijk in het dynamische ondernemersleven dat ze heeft geleid. Boeit van kop tot staart door de verrassende wendingen. Ik verheug me nu al op het vervolg!” – Linda Tops-Miet, Haarlem

De kracht van verbeelding

“Wat is dit boek onwijs mooi geschreven! Het neemt je helemaal mee in wat ze heeft meegemaakt. Het liefst zou je het boek in een keer willen uitlezen, zo makkelijk is het geschreven. Dit gaat je niet lukken, want als lezer wordt je steeds verrast door je hoofd uit te schakelen en over te gaan op je gevoel. Pas dan beleef je het boek werkelijk en toont het zijn kracht. Het boek kan ik iedereen aanraden om te lezen. Het zet je tot nadenken. Het zet de weg open op vragen waar je geen antwoord op hebt. Het laat je beseffen dat je leeft.” – Dick Hulzebos

Eerlijk, hilarisch en kwetsbaar

“Tessa neemt ons – op hilarische – wijze mee op haar reis door het ondernemerschap naar een vrij leven. In al haar eerlijkheid heeft deze dappere vrouw een zeer kwetsbaar relaas geschreven, een absolute must read.” – Shinta Oosterwaal, Amsterdam

In 1 woord fantastisch!

“Ik heb in 1 ruk uitgelezen. In 1 woord: fantastisch! Niet alleen omdat het heerlijk leest en je gewoon ervaart dat het met passie geschreven is, maar ook omdat dit voor mij vanuit het diepst van mijn tenen voelt als een stukje essentie van het leven en een noodzakelijk kwaad. Het loslaten van alles wat we onszelf opleggen of laten opleggen door anderen en opzoek gaan naar jezelf en geluk. En vooral het leren jezelf toe te staan ultiem gelukkig te zijn. Het jezelf gunnen. Ik ga haar achterna hoor! Tessa; Dank voor het delen van dit alles. Je hebt geen idee wat voor een enorme inspiratiebron je bent en nog gaat worden voor velen. Ga zo door en wie weet zie ik je ooit op een dot curus.” – Marlies Geldof, Alkmaar

Als de liefde spreekt door mens en werk …

Wat een heerlijk boek over geld, liefde en mens-zijn! Wat een schijftalent heeft Tessa Smits! Ze deelt openhartig, kwetsbaar en vol humor hoe ze als succesvol en creatief ondernemer alles verliest … behalve het leven zelf! Een van de beste, praktische boeken over ‘je geld of je leven’ die ik ooit heb gelezen! Echte aanrader voor iedereen die vrijheid wil leven, met of zonder geld. #leestip PS Haar Money Flow schilderijen zijn ook prachtig! –Ivo Valkenburg (Transsylvanie (Roemenie)

Verplichte leesvoer voor elke ondernemer!

“Bijna in een ruk uitgelezen. “Failliet, mooier wordt het niet.” Het heerlijk geschreven boek van Tessa Smits. Kippenvel op veel momenten die ik herken uit mijn eigen ondernemersgeschiedenis. Inspirerend om te lezen hoe Tessa haar eigen route heeft gekozen, blij dat ik dat terugkijkend op de taaie periode als ondernemer ook kan zeggen. Een “must read” voor eigenlijk alle ondernemers: blijf dichtbij jezelf. ” – Floris, Haarlem

Hoe rock-bottom nieuwe mogelijkheden geeft!

“In nog geen twee dagen weggetikt, deze ondernemersbiografie van Tessa Smits. Alsof ik mijn eigen verhaal zat te lezen. Wat het met je doet als je alle zekerheden moet loslaten. Hoe je jezelf gevangen kunt houden met allerlei belemmerende overtuigingen. Maar ook hoe rock-bottom je weer allerlei nieuwe mogelijkheden geeft. Of je nu ondernemer of in loondienst bent, succesvol of (bijna) failliet – lees dit boek. Biedt veel inspiratie! ” – Gerry de Valk, Friesland

Leest als een thriller

“Ik heb het boek van Tessa vorige week in een ruk uitgelezen, wat een achtbaan. En ook spannend, het leest als een thriller. Tessa neemt je stap voor stap mee in de wereld van een worstelende ondernemer tijdens de crisis. Met soms ongelofelijke uitspraken van bankmedewerkers en prachtige acties van durfinvesteerders. Maar het mooiste is het resultaat van deze reis, ik zeg lezen” – Els, Amsterdam

Vanuit het hart geschreven!

“Door mijn kennis van het bankwezen voor en na de kredietcrisis en ervaringsdeskundige met de overgang van een leven met keihard werken naar een leven in harmonie waarbij je dingen gaat doen die je hart en je ziel je ingeeft, kan ik met zekerheid zeggen dat het een heerlijk boek is om te lezen. De schrijfster heeft het doormaakt en vanuit haar verschillende fases in dit proces erg mooi en volgens de waarheid opgeschreven. Ik ben jaloers op iemand dit zijn passie en zijn gevoelens zo goed op papier kan zetten. Natuurlijk heb ik het boek bijna in een adem uitgelezen. Ik adviseer ook iedere jonge, oude en maak niet uit welke leeftijd ondernemer en gevoelsmens dit boek te lezen. Onbewust geeft het je gereedschap dat je kunt toepassen in je eigen proces. Ik hoop dat de schrijfster een vervolg schrijft waarin ze gaat landen in haar nieuwe leven. Ik wacht vol verwachting.” – Peter Brands, Dronten